البته كه اين همه بود و باش دولت يازدهم نيست و موانع ناشي از شرايط گذشته، مشكلات فعلي و بخصوص اشكال تراشي و ممانعت‌هاي آشكار و پنهان در روند فعاليت اين دولت بسيارند كه اكنون مجال پرداختن به آنها نيست، اما همين نشانه‌ها كافي است كه روحيه همدلي و همبستگي بين مردم در يك سال اخير تقويت شده و اعتماد و اطمينان آنان به دكتر روحاني و يارانش روز به روز بيشتر شود.

به قول فرماندار كرج، هزينه ارتقای استاني البرز را مردم بخصوص شهروندان اين كلانشهر پرداخت كردند يا به گفته برخي ديگر از مسئولان، البرز استان شد اما زيرساخت‌ها و امكانات آن در حد شهرستان باقي ماند که امید است با تدبير و درايت و حمايت‌هاي دولت يازدهم به جايگاه واقعي خود
دست يابد.

البرز سي و يكمين يعني آخرين استان كشور است اما به لحاظ نيروي انساني و ظرفيت‌هاي توليدي، صنعتي، معدني، كشاورزي، فرهنگي، ورزشي و بخصوص تحقيق و پژوهش از جايگاه خاصي برخوردار بوده و با اندكي برنامه‌ريزي و پشتكار مي‌تواند در بسياري زمينه‌ها در زمره چند استان برتر كشور
قرار گيرد.

باري، اكنون مديريت عالي البرز و به تبع آن ساير مسئولان و مديران اين استان منصوب و منسوب دولت تدبير و اميد هستند و علاوه بر حمايت‌هاي مسئولان عالي‌رتبه نظام و در رأس همه آنان مقام معظم رهبري، اين دولت متكي به پشتيباني، همدلي و همكاري‌هاي مردمي است.

بنابراين با وجود ميراث گذشته و اينكه شرايط و اعتبارهاي لازم از همان ابتدا براي استان شدن البرز فراهم نبوده است، اما انتظار مي‌رود مسئولان و مديران دولت تدبير و اميد بتوانند با غلبه بر مشكلات و كاستي‌هاي موجود، استاني موفق و در ‌شأن مردم شريف البرز را عينيت ببخشند، به عبارت ديگر البرزي دگر ببايد ساخت و از نو استاني.